01-02-2018، 02:52 PM
همه دوستان و همکارانی که در حوزه ارتباط موثر فعالیت میکنند تاکید دارند در غرفه نمایشگاهی لبخند بزنید و یا اینکه با بازدیدکنندگان غرفه خوب صحبت کنید و از کلمات مناسبی استفاده کنید
اما اگر بخواهم یک نکته از سلسله نکات حضور در غرفه نمایشگاهی اضافه کنیم اینکه سعی کنید هر کدام از این موارد را که میخواهید در غرفه رعایت کنید صادقانه و از عمق وجودتان باشد و این کارها را با تک تک سلولهایتان حس کنید
مخاطب امروز خیلی باهوش است و به راحتی تشخیص میدهد که شما مثال این لبخند را از ته دل میزنید یا اینکه فقط ظاهر کار را درست میکنید و به اجبار لبخند میزنید که ظاهر کار حفظ شود
پس لطفا صادقانه صحبت کنید و رفتار کنید.
چستر فیلد میگوید: اگر میخواهید احساسات حقیقی شنونده خود را دریابید، درست در صورت وی بنگرید، چون او میتواند کلمات را در فرمان خود داشته باشد، ولی قیافه و چهره به این آسانی در فرمان او قرار نمیگیرد. نکتهی دوم اینکه شما به مرور زمان و کم کم در غرفه خود باید رفتارهای نادرست را اصالح و رفتارها و گفتارهای مناسب را جایگزین کنید، در غیر این صورت که اگر بخواهید یک دفعه و بدون تمرین این موارد را در حضور دیگران رعایت کنید رفتار و گفتار شما حالت مصنوعی به خود خواهد گرفت و یا حتی ممکن است جایگاه شما از قبل هم بدتر شوید.
نکته سوم ژست خوش آمدگویی میباشد
در نمایشگاهها افراد زیادی از جلوی غرفه شما رد میشوند، برای اینکه آنها را به سمت غرفه خود بکشانید بهترین کار جدا از اینکه باید در طراحی غرفه خود بسیار دقت کنید، شما نیز حالت خوش آمدگویی به خودتان بگیرید! چگونه؟ بایستید و لبخند بر لب داشته باشید و به هیچ وجه مشغول کاری نباشید!
از لبخندی که به زور باشد بپرهیزید چون طرف مقابل به راحتی تشخیص خواهد داد که این لبخند شما مصنوعی است یا واقعی؟
لبخند برای شما هزینهای ندارد اما نتایج مثبت شگفتانگیزی برای شما خواهد داشت و خیراندیشی را برای رهگذران تبلیغ میکند و خود نیز نشانهی دوستی هست.
نکته چهارم : آماده باشید لطفا
در بسیاری از غرفه سازی های انجام شده غرفه دارانی را در نمایشگاه مشاهده میکنیم که در حال صحبت کردن با سایر همکاران، دوستان و آشنایان خود هستند و افرادی که در حال رد شدن از جلوی غرفه اند مؤذب هستند که صحبت کردن و جمع شما را به هم بزنند و یا اینکه میبینم بسیاری مشغول بازی با گوشی یا حالت استراحت به خود میگیرند که اینکارها نیز اشتباهاتی بسیار رایج اند و خارج از اصول غرفه داری میباشد و افراد ترغیب نمیشوند که بخواهند از غرفه شما بازدید کنند.
نکته پنجم : پوشش و ظاهر شما در نمایشگاه
سعی کنید تمامی کارکنانی که در غرفه مشغول هستند از رنگ و مدل لباس یکسانی استفاده کنند که این نشان دهندهی حرفه ای بودن شماست و چه خانمها و چه آقایان سعی کنید در نمایشگاهها نیز رسمی لباس بپوشید که بازدیدکننده به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد مبادا در نمایشگاه لباسهای اسپرت بپوشید. متأسفانه پوشش و وضع ظاهری و آرایش برخی از خانمها که در نمایشگاهها حضور پیدا میکنند، بسیار زیاد است، اگر جایگاه خوبی در فضای کسبوکار دارید با آرایش زیاد جایگاه خود را ضعیف نکنید. حتی اگر مجموعه شما و همچنین خودتان آنقدر بزرگ نیستید طوری لباس بپوشید که دوست دارید در آینده در آن موقعیت قرار بگیرید و مطمئن باشید که بازدیدکننده نیز شما را حرفهایتر خواهد دید
منبع : غرفه نمایشگاهی
اما اگر بخواهم یک نکته از سلسله نکات حضور در غرفه نمایشگاهی اضافه کنیم اینکه سعی کنید هر کدام از این موارد را که میخواهید در غرفه رعایت کنید صادقانه و از عمق وجودتان باشد و این کارها را با تک تک سلولهایتان حس کنید
مخاطب امروز خیلی باهوش است و به راحتی تشخیص میدهد که شما مثال این لبخند را از ته دل میزنید یا اینکه فقط ظاهر کار را درست میکنید و به اجبار لبخند میزنید که ظاهر کار حفظ شود
پس لطفا صادقانه صحبت کنید و رفتار کنید.
چستر فیلد میگوید: اگر میخواهید احساسات حقیقی شنونده خود را دریابید، درست در صورت وی بنگرید، چون او میتواند کلمات را در فرمان خود داشته باشد، ولی قیافه و چهره به این آسانی در فرمان او قرار نمیگیرد. نکتهی دوم اینکه شما به مرور زمان و کم کم در غرفه خود باید رفتارهای نادرست را اصالح و رفتارها و گفتارهای مناسب را جایگزین کنید، در غیر این صورت که اگر بخواهید یک دفعه و بدون تمرین این موارد را در حضور دیگران رعایت کنید رفتار و گفتار شما حالت مصنوعی به خود خواهد گرفت و یا حتی ممکن است جایگاه شما از قبل هم بدتر شوید.
نکته سوم ژست خوش آمدگویی میباشد
در نمایشگاهها افراد زیادی از جلوی غرفه شما رد میشوند، برای اینکه آنها را به سمت غرفه خود بکشانید بهترین کار جدا از اینکه باید در طراحی غرفه خود بسیار دقت کنید، شما نیز حالت خوش آمدگویی به خودتان بگیرید! چگونه؟ بایستید و لبخند بر لب داشته باشید و به هیچ وجه مشغول کاری نباشید!
از لبخندی که به زور باشد بپرهیزید چون طرف مقابل به راحتی تشخیص خواهد داد که این لبخند شما مصنوعی است یا واقعی؟
لبخند برای شما هزینهای ندارد اما نتایج مثبت شگفتانگیزی برای شما خواهد داشت و خیراندیشی را برای رهگذران تبلیغ میکند و خود نیز نشانهی دوستی هست.
نکته چهارم : آماده باشید لطفا
در بسیاری از غرفه سازی های انجام شده غرفه دارانی را در نمایشگاه مشاهده میکنیم که در حال صحبت کردن با سایر همکاران، دوستان و آشنایان خود هستند و افرادی که در حال رد شدن از جلوی غرفه اند مؤذب هستند که صحبت کردن و جمع شما را به هم بزنند و یا اینکه میبینم بسیاری مشغول بازی با گوشی یا حالت استراحت به خود میگیرند که اینکارها نیز اشتباهاتی بسیار رایج اند و خارج از اصول غرفه داری میباشد و افراد ترغیب نمیشوند که بخواهند از غرفه شما بازدید کنند.
نکته پنجم : پوشش و ظاهر شما در نمایشگاه
سعی کنید تمامی کارکنانی که در غرفه مشغول هستند از رنگ و مدل لباس یکسانی استفاده کنند که این نشان دهندهی حرفه ای بودن شماست و چه خانمها و چه آقایان سعی کنید در نمایشگاهها نیز رسمی لباس بپوشید که بازدیدکننده به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد مبادا در نمایشگاه لباسهای اسپرت بپوشید. متأسفانه پوشش و وضع ظاهری و آرایش برخی از خانمها که در نمایشگاهها حضور پیدا میکنند، بسیار زیاد است، اگر جایگاه خوبی در فضای کسبوکار دارید با آرایش زیاد جایگاه خود را ضعیف نکنید. حتی اگر مجموعه شما و همچنین خودتان آنقدر بزرگ نیستید طوری لباس بپوشید که دوست دارید در آینده در آن موقعیت قرار بگیرید و مطمئن باشید که بازدیدکننده نیز شما را حرفهایتر خواهد دید
منبع : غرفه نمایشگاهی