09-27-2017، 11:23 AM
نقل قول:
اگر پیگیر قسمت های قبلی مقالات سئو 2017 باشید ، با نکات سئو بعد از طراحی سایت ، سیگنال ها در سئو ، فاکتور های مهم در گرفتن رنک بالاتر و تحقیق درباره کلمات کلیدی مطالبی را ارائه کردیم .
حال چه طور کلمات کلیدی پیدا کنم که ترافیک خوبی به وب سایت من هدایت کند؟
حال شما لیستی از کلمات کلیدی در اختیار دارید که با کسب و کار شما در ارتباط است و می خواهید بفهمید چقدر می توانند برای شما ترافیک ارسال کنند بدون تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، کلمات کلیدی شما می توانند صفر کاربر را به شما برسانند. پس اینجا باید تمرکز کنید و اهداف را تعیین کنید ، در واقع کلمات کلیدی که می توانند و پتانسیل این را دارندکه ماهیانه صد ها یا حتی هزاران ویزیتور را به سمت شما هدایت کنند.
خوب برای این کار می توانید از سرویس گوگل ادوردز استفاده کنید که البته در ایران فعلا به دلایل تحریم ها قابل دسترس نیست قصد ما همان سرویس Google Keyword Planner است تا بتوانید میزان جستجو واژه ها را تشخیص بدهید.
چه طور کلمات کلیدی را پیدا کنیم که به راحتی در آن ها رنک بالایی بالایی به دست بیاریم ؟
فرض کنید شما فروشنده کتاب هستید در فروشگاه آنلاین و رقبای زیادی در این حوزه دارید فرض کنید کلمه کلیدی “خرید کتاب آنلاین” را انتخاب میکنید آیا می توانید در این کلمه کلیدی با طیف وسیعی از رقبا موفق شوید ؟ اما اگر در انتهای کلمه کلیدی کلمه آنتیک اضافه کنید چه می شود؟ چند نفر تا کنون به آن فکر کرده اند؟ به کلماتی فکر کنید که افراد زیادی به آن ها فکر نکرده اند و رقبای زیادی در آن ها ندارید. در ذیل لیستی از تمرین های تحقیقاتی بر روی کلمات کلیدی محبوب و پر رقیب انجام شده به این ترتیب می باشند:
به صورت دستی به کلمات کلیدی سر میزنیم و رنک آن ها را بررسی می کنیم که آیا صفحات با کیفیتی هستند و در بالای نتایج ظاهر می شوند یا خیر این کار با یک چشم به هم زدن می تواند به شما بگوید دیتای شما واقعی است یا نه و بازار در این کلمات کلیدی چقدر رقابتی است اگر صفحه های دارای غنای کافی نباشند پس اینجا می توانید ورود کنید و بازار را تصاحب کنید.
زمانی که کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنید توجه کنید چه مقدار Result برای آن وجود دارد ؟ دلیل هم این است که ممکن است صفحاتی که در آن کلمات کلیدی به کار رفته باشند کم باشند اما رقابت در بین آن ها بسیار بالا باشد.
استفاده از امتیاز رقابتی در گوگل ادوردز ببینید در ابزار keywork reseach tool گوگل آن کلمات چه امتیازی دارند البته خیلی هم قابل اطمینان نیست و این را برای سرویس ادوردز در نظر گرفته اند و برای تبلیغات کلیکی cpc در ادوردز در نظر گرفته شده و برای سئو نیز مرتبط نیست.
از ابزارهای تحلیل رقابتی بودن استفاده کنید مانند ابزار به دست آوردن سختی کلمات کلیدی سایت موز برای واقعی بودن ایده کلمات کلیدی و لیستی که تهیه کرده اید باید از قدرت آن ها مطلع شوید که البته در 10 صفحه اول نتایج آن ها را بررسی می کنیم. MOZ این ابزار را در اختیار شما قرار می دهد و به راحتی سختی یا difficulty کلمه کلیدی را به دست آورید و در آن جا به شما می گوید در صفحه نتایج یا همان SERP چه جایگاهی دارد. ابزار دیگری به نام مارکت سامورایی یا Market Samurai نیز وجود دارد.
سئو داخلی یا Onpage SEO و چه طور به گوگل بگوییم صفحه ما در رابطه با چه موضوعی است
فرآیند سئو داخلی در واقع برای حاصل شدن اطمینان از خواندنی بودن مطلب برای موتور جستجو است دانستن این مطلب برای گوگل فقط مهم نیست که چه کلمه کیلیدی را شما می خواهید بلکه فرصتی ایجاد می کند تا شما در این بازی برنده شوید و در نهایت شما بازدهی بهتری در جستجو ها داشته باشید.
در سئو On-page باید موارد زیر را در نظر گرفت :
- اطمینان از اینکه محتوای سایت قابل مشاهده است برای موتورهای جستجو
- اطمینان از اینکه سایت ما در موتورهای جستجو بلاک نشده است
- اطمینان از اینکه موتورهای جستجو کلمه کلیدی که می خواهید برداشته اند
با داشتن اطلاعات کمی در مورد سئو داخلی می توانید تجربه خود را در این زمینه افزایش دهید. حتی اگر به اطلاعات فنی کاری ندارید و نیم خواهید تغییرات فنی در سایتتان ایجاد کنید باید به این موارد اشراف داشته باشید تا بتوانید با این درک از سئو داخلی بدانید گوگل چه طور در مورد شما و سایت شما فکر می کند و بتوانید در مورد بهبود طراحی و توسعه وب خود تصمیم گیری کنید که البته تکنیک هایی برای گرفتن رنک بالا از طریق سئو داخلی وجود دارد که جلو تر به آن ها اشاره خواهیم کرد.
چه طور سایت خود را برای سئو خودکار و آسان ساختارمند کنیم ؟
در این رابطه Best Practice هایی انجام شده که باعث می شوند ساختار سایت شما برای موتورهای جستجو بهتر شناخته شوند :
لینک صفحات را URL Friendly کنید برای اینکه بهتر متوجه شوید می توانید مطلبی را در گوگل جستجو کنید و 10 صفحه اول را باز کنید و لینک آن ها را ببینید.
لینک دهی داخلی را به خوبی انجام دهید قانون کلی وجود دارد که اگر کار را برای کاربر آسان کنید در واقع برای گوگل هم آسان کرده اید در Navigation ها از متن استفاده کنید و از تصویر برای این کار استفاده نکنید. منظور ما صفحه اول و راهنمای اصلی سایت است.اگر این کار را در صفحه اول انجام ندهید در واقع صفحات داخلی را پنهان کرده اید برای موتورهای جستجو و در راس آن ها گوگل در واقع نکته اینجاست اگر می خواهید صفحات داخلی شما بیشتر دیده شوند آن ها را در صفحه اصلی سایت معرفی کنید بدین ترتیب Spider های گوگل به صفحه اصلی بیشتر سر می زنند و به سرعت متوجه می شوند ماجرا چیست!!!
چه کار کنیم گوگل کلمات کلیدی که ما می خواهیم را انتخاب کند ؟
وقتی حرف از بهینه سازی کلمات کلیدی می شود اشتباهات زیادی در مورد این مطلب وجود دارد و دست به دست می شوند بین افراد چه کار کنیم و چه کار نکنیم ، از کلمات کلیدی که می خواهید در متن استفاده اما طبیعی و نه بیش از حد، واقعا ساده است .
از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید در صفحات عبارت LSI مربوط به سئو کلمات کلیدی مرتبط است، گوگل معتقد است صفحاتی که به صورت طبیعی نوشته شده اند و قصد دارند که مرتبط و با کیفیت باشند و به کلمات کلیدی نزدیک تر هستند.
برای اینکه یک صفحه کاملا بهینه سازی شود شما باید از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط در آن استفاده کنید برای مثال 2 یا 3 کلمه کلیدی دیگر که مرتبط است را در محتوا پیدا کنید و هر کدام را 2 یا 3 بار در متن تکرار کنید ابزاری به نام Ubersuggest وجود دارد که می توانید از آن کمک بگیرید تا کلماتی که گوگل آن ها را مرتبط می داند و در نظر می گیرد را ببینید و اینها کلماتی هستند که می توانند شما را بالا بکشند پس با استفاده از ابزار Keyword Research و همچنین Ubersuggest می توانید کلمات کلیدی مرتبط را تعیین کنید. این ابزار رایگان است و از سایت ubersuggest.org قابل دسترسی است.
نواحی که شما می توانید موجی از کلمات کلیدی را در صفحه خود لحاظ کنید :
Meta Description و Meta Title Tags
Navigation Anchor Text
Navigation Anchor Title Tags
Headings h1,h2,h3 و هدینگ h4
در محتوای متنی
در محتوای ایتالیک شده و بولد شده
در محتوای لینک های داخلی
در اسامی تصاویر و تگ alt تصاویر و تایتل تگ تصاویر
برای نام ویدئو می توانید استفاده کنید و همچنین تایتل ویدئو
چه کار کنیم که افراد بیشتر در نتایج روی لینک ما کلیک کنند؟
واقعیت این است که متا تگ ها خیلی وقت ها اشتباه گرفته می شوند حتی سئو مستر ها یا سئو کار ها نیز این اشتباه را مرتکب می شوند، کارکرد متاتگ بسیار ساده است، متا تگ ها خرده کدهایی هستند که کنترل نمایش سایت شما را در گوگل به عهده دارند، اگر شما قسمت متا تگ ها را خالی بگذاریدگوگل به صورت خودکار متنی از صفحه شما را برای لیست کردن در search استفاده می کند. این دقیقا کاری است که نباید اجازه دهید گوگل انجام دهد چرا که به احتمال زیاد متنی نامفهوم را درج خواهد کرد . پس تنها راه این است که خودتان به صورت صحیح متا را پر کنید و از این طریق کمک کنید تا افراد زیادی از طریق نتایج جستجو های گوگل وارد سایت شما شوند.
عنوان مقاله یا همان title محدودیت 70 کاراکتری دارد در گوگل اگر بیشتر قرار بدهید در گوگل ادامه 70 کاراکتر نمایش داده نمی شود پس لطفا رعایت کنید! متا تگ توضیحات هم محدودیت 155 کاراکتری دارد که این هم مانند تگ عنوان است .
از تگ های ربات هم می توانید استفاده کنید که پیشنهاد می کنم انجام دهید این کار را در غیر اینصورت گوگل از سایر دایرکتوری ها استفاده خواهد کرد مانند دایرکتوری یاهو !!!
برای تغییر تگ ها در سایت 3 راه دارید :
- اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید به مطلب مورد نظر رفته و ویرایش انجام دهید
- با توسعه دهنده سایت صحبت کنید و بخواهید برایتان تغییر دهد
- اگر خودتان با HTML آشنا هستید به راحتی می توانید متا تگ ها را تغییر دهید به پایان این قسمت رسیدیم . منتظر مقاله بعدی باشید چون قرار است که بهترین ابزار های آنالیز سئو را بررسی کنیم .
منبع : طراحی سایت
[/url]
[url=https://jalaltorabi.com/charge]خرید شارژ |یادداشت های یک آی تی من | تکنومن | جلال ترابی | طراحی سایت
[url=https://jalaltorabi.com/charge]خرید شارژ |یادداشت های یک آی تی من | تکنومن | جلال ترابی | طراحی سایت